2 dec. 2010

Smörgåspepparkakor!

Med recept, fått utav husmoder med stort H (eller rättare sagt I), så kan det ju inte bli fel!
Vet att jag gjorde ett par omgångar precis då jag fått receptet, men sedan har det kommit undan lite. Nu så gick vi igenom recepthögen innan allt julbak och fann det igen!
Slängde ihop degen tidigare i veckan men det var först nu som det blev kakor av.

Pepparkaksdeg som jag förövrigt anser vara obligatoriskt i var kylskåp under december månad ;) Vågar inte riktigt tänka på hur mycket deg jag satt i mig hit tills....



Till mellis idag avnjöt vi dessa godingar med smör och ost, eller gräddädel!! Mumma!!
Själv blandade jag mig en rejäl kopp med färsk riven ingefära, torkad pepparmynta och honung, känner redan att det råder bot gott emot det halsonda som börja krypa på även mig!

2 kommentarer:

Emma Nilsson sa...

Kan man få receptet tro? :P

Kramen

♥ Fyra årstider sa...

Mumm så gott:)
Kram Lotta