11 dec. 2011

Smörgåspepparkakor!

Vi tjuvstartade i år ordentligt och bakade en första sats med smörgåspepparkakor tidigt i november. Jag har sagt det förr och säger det igen, i adventstider ska det alltid finnas en deg till hands :)



Dessa fick jag mycket god hjälp att rulla. Tänk va, att just rulla är så svårt till en början. Men hipp som happ en dag så har de bara lärt sig. Wilhelm bemästrar nu dessa färdigheter medan Theodor fortfarande mest får till daggmasks-look-a-likes.

 

Sedan platta till dem. En del mer än andra!


Hyst in i ugnen bara och sedan är de klara.

 

Var så stolt denna dag (också) över mitt lilla bagar team jag har här hemma. Nu kan man verkligen räkna med dem i köket:) Och de vill så gärna hjälpa till.

 
Den givna burken till smörgåspepparkakorna. Hoppas så att de ska minnas detta då de blir stora, mina fina killar. Att: "i den burken hade mamma aaaaaaaaaaalltid pepparkakor" Och fönstret gör så man lätt ser när det är dags att baka nya....

1 kommentar:

Livet på Landet sa...

Jättefina bilder och smörgåspepparkakor! Anders undrar när vi kan komma... ;)

Kram från oss alla till er alla!